Veelgestelde vragen

Op deze pagina vind je een aantal vragen die ons regelmatig gesteld worden, inclusief de antwoorden. Staat jouw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op (het contactformulier is te vinden onderaan de pagina).

Op welke markten zijn jullie te vinden?

We hebben op deze pagina een overzicht beschikbaar van alle gemeenten waar wij te vinden zijn.

Hoe betaal ik aan de kraam?

Dat is afhankelijk van de kraam die je bezoekt. We hebben zogeheten pin only marktkramen. Daar beschikken we alleen over een digitale kassa. De locaties waar wij geen contant geld aannemen staan vermeld in ons overzicht met locaties.

Klik hier voor een overzicht van onze locaties.

Kan ik mijn online bestelling ook afhalen aan een van de marktkramen?

Eigenlijk niet. We hebben te maken met twee verschillende bedrijfsonderdelen. Dit zorgt ervoor dat de bestellingen die je plaats alleen afgeleverd worden via een apart logistiek proces, waarbij we gebruik maken van PostNL Food als vervoerder.

Hoe kan ik betalen voor mijn bestelling via de webshop?

Betalen via de webshop is mogelijk via:

  • iDeal
  • Creditcard
  • Achteraf betalen

Waarom moet ik € 2,- betalen wanneer ik kies voor achteraf betalen?

De kosten voor het achteraf betalen bedragen inderdaad € 2,- Met de introductie van PSD2 zijn de transactiekosten voor iDeal en creditcard vervallen. Om ervoor te zorgen dat de administratieve handelingen voor het handmatig overboeken gedekt zijn, mogen wij hiervoor transactiekosten vragen. Deze kosten zorgen ervoor dat wij alles administratief op een goede manier af kunnen handelen.

Hoe hoog zijn de verzendkosten?

De verzendkosten bedragen € 3,99. Tenzij je ervoor kiest om meer dan € 30,- te bestellen.

Kan ik mijn producten retour sturen wanneer deze toch niet bevallen?

Natuurlijk kan dat! Omdat je te maken hebt met verse producten is dat alleen mogelijk voor producten met een houdbaarheid van langer dan veertien dagen. We kunnen niet van je verlangen dat de verpakking onbeschadigd is, maar wel dat de verpakking niet is aangebroken. Meer over ons retourbeleid lees je via deze pagina.

Ik wil mijn producten graag overdag ontvangen. Is dat mogelijk?

Dat ligt eraan. Op zaterdag komt de bezorger van PostNL Food bij je langs tussen 08.00 en 13.00 uur. Dat is overdag. Op de overige bezorgdagen zal de bezorging plaatsvinden tussen 17.00 en 22.00 uur. Het is dus niet mogelijk om de producten op dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag overdag te laten bezorgen.

Meer over het bezorgen lees je via deze pagina.

Ik wil mijn producten niet alleen op een zelfgekozen dag ontvangen, maar ook op een zelfgekozen tijdstip.

Helaas is dat vooralsnog niet mogelijk. Wij zijn afhankelijk van de planning van PostNL Food. Dit zorgt ervoor dat wij wel invloed hebben op de dag van het bezorgen, maar niet op het exacte tijdstip.

Tijdens het selecteren van de datum voor bezorging deed ik niets. Nu is de verkeerde datum geselecteerd!

Standaard wordt de eerstvolgende datum gekozen waarop bezorging mogelijk is. Wil je dit aangepast hebben, dan doe je dit tijdens het afrekenen. Vergeet je dit, dan kun je ons tot een uur na het plaatsen van jouw bestelling doorgeven wat de juiste datum wel zou moeten zijn. Dan ben je er zeker van dat de order nog niet is doorgevoerd in het systeem van PostNL Food. Uitzondering vormt de doorgifte van bestellingen op vrijdagochtend. Dan heb je de tijd tot twaalf uur om ons dit te laten weten. Bestel je dus om vijf voor twaalf, dan is er geen sprake van een periode van 1 uur waarin je ons een en ander kunt laten weten.

Ik heb een verkeerd adres ingevuld, wat nu?

Dit geef je zo snel mogelijk aan ons door. Wij bekijken dan wat de mogelijkheden zijn. Je moet er rekening mee houden dat het voor kan komen dat wij de bestelling niet meer kunnen annuleren.

Ik wil bij mijn online bestelling graag brood bestellen. Kan dat?

Wij bezorgen geen brood- of deegwaren bij bestellingen die geplaatst zijn via de webshop.

Brood- en deegwaren vormen een ander onderdeel binnen onze voorraadketen. We kunnen niet garanderen of de brood- of deegwaren op tijd toegevoegd kunnen worden aan de bestellingen. Daarbij geldt ook nog eens dat het in veel gevallen gaat om producten die onderhevig zijn aan de omstandigheden waaronder ze bewaard worden. De dozen waarmee onze verzendingen worden verstuurd zijn niet ingericht op het versturen van brood- of deegwaren.

Mijn bestelling geef ik liever door via het contactformulier, mag dat?

We verzoeken je vriendelijk om gebruik te maken van de opties die de website biedt voor het bestellen van producten. Het contactformulier is hiervoor niet bestemd.

Ik wil graag betalen nadat ik de producten in huis heb, is dat mogelijk?

Zeker! We bieden je de mogelijkheid tot achteraf betalen. Je moet er rekening mee houden dat je dan € 2,- aan kosten moet voldoen. Je krijgt na de ontvangst van jouw bestelling dan vijf werkdagen om te betalen.

Ik heb een klacht!

Laten we vooraf duidelijk maken dat we iedere vorm van feedback serieus nemen. Ons motto is om er altijd samen uit te komen. Neem daarom contact op via deze pagina.

Ik woon in het buitenland. Hoe zit het dan met de bezorging?

Wij bezorgen door heel Nederland, exclusief de Waddeneilanden. Woon je dus net over de grens in Duitsland of België, dan kunnen wij helaas de bestelling niet versturen. Wellicht dat je een adres in Nederland kunt opgeven (werk, familie, vrienden).

Bezorgen jullie ook op een vakantieadres?

Zeker! Mits het adres in Nederland is. Dan is het wel even zaak dat jij kenbaar maakt bij de beheerder van dit adres – indien van toepassing – dat je een bezorging verwacht. Je kunt de gegevens van PostNL Food dan even doorgeven aan de beheerder van het adres. Dat is wel zo netjes, nietwaar?

Ik wil een deel van de producten terugsturen. Hoe doe ik dat?

Je hebt na ontvangst van de producten veertien dagen de tijd om producten met een houdbaarheidsdatum van langer dan veertien dagen terug te sturen. Lees je wel even de verdere voorwaarden hiervoor?

Klik hier voor meer informatie.

Staat jouw vraag er niet bij? Neem contact op!

Naar boven
0