Via onze webshop bestel je gemakkelijk de producten die je graag thuis wilt ontvangen. We hebben er alles aan gedaan om dit bestellen zo makkelijk mogelijk te maken. Een van de onderdelen van het bestellen is het betalen voor jouw bestelling. Je leest daar meer over via een aparte pagina (klik hier voor de link).

Minimumbedrag

Voor iedere bestelling die je plaatst via onze webshop geldt dat dit mogelijk is vanaf € 15,- Onder dit bedrag kunnen we geen bestellingen aannemen, tenzij er gebruik is gemaakt van een kortingscode.

Winkelmand

Nadat je klaar bent met het selecteren van jouw producten, bekijk je via de winkelmand wat je hebt gekozen. Daarna kun je afrekenen.

Wanneer bestel je?

Wil je er zeker van zijn dat jouw bestelling op tijd is ontvangen door ons, dan zorg je ervoor dat je deze op tijd aan ons doorgeeft. De volgende momenten zijn belangrijk voor de bezorging:

  • Maandag voor 16.00 uur – bezorging dinsdag
  • Dinsdag en woensdag voor 16.00 uur: bezorging donderdag
  • Donderdag voor 16.00 uur – bezorging vrijdag

Vanzelfsprekend kun je gewoon bestellingen plaatsen op alle dagen van de week. Bovenstaande is van toepassing als het gaat om het uiterste bestelmoment. Dus het moment waarop jouw bestelling door ons is ontvangen.

Bevestiging

Heb je afgerekend, dan ontvang je een bevestiging. Hierin staan de gegevens van jouw bestelling netjes vermeld. Heb je na tien minuten na het plaatsen van de bestelling niets ontvangen, controleer dan even de mappen Ongewenste post of Reclame. Wellicht is onze bevestiging hierin terechtgekomen.

Bezorgdagen

Belangrijk onderdeel van het bestellen zijn de bezorgdagen. Daarover lees je meer via het tabblad Bezorging.

Je hebt de keuze om zelf te bepalen op welke dag jouw bestelling geleverd zal worden. Standaard wordt gekozen voor de eerstvolgende beschikbare dag waarop bezorging mogelijk is. We hebben voor het gemak al even rekening gehouden met de belangrijke feestdagen.

Vanaf € 15,- bezorgen wij jouw bestelling. Je moet er rekening mee houden dat we niet overal in Nederland bezorgen. De volgende postcodegebieden zijn uitgesloten van bezorging:

8880, 8881, 8882, 8883, 8884, 8885, 8890, 8891, 8892, 8893, 8894, 8895, 8896, 8897, 8899, 9160, 9161, 9162, 9163, 9164,9166

Deze postcodes hebben betrekking op de Waddeneilanden.

Voor het bezorgen van jouw bestelling maken wij gebruik van het netwerk van PostNL Food. De bezorgingen vinden plaats op de volgende dagen:

 

  • Dinsdag tussen 17.00 en 22.00 uur
  • Donderdag tussen 17.00 en 22.00 uur
  • Vrijdag tussen 17.00 en 22.00 uur

 

Nadat de verzending door ons is overgedragen aan PostNL ontvang je binnen enkele uren een bericht wanneer jouw bestelling geleverd zal worden. Dit bericht is afkomstig van onze vervoerder.

 

Ilias Delicatessen heeft geen invloed op wanneer bestellingen exact geleverd worden. Wij kunnen dus niet bepalen of een bestelling eerder of later geleverd kan worden.

 

Buitenland

Ben je woonachtig in het buitenland, dan kunnen wij geen bestellingen bezorgen.

 

Niet thuis tijdens het bezorgen?

Wanneer je onverhoopt niet thuis bent tijdens het bezorgen, doen we er alles aan zodat jij de bestelling bij thuiskomst alsnog kan krijgen. Zo kan het voorkomen dat de bezorger het nogmaals zal proberen. Ook kan het pakket achtergelaten worden op een adres in de buurt, bijvoorbeeld bij de buren. Soms komt het echter voor dat de bezorger ervoor moet kiezen om de bezorging af te breken. Dan zal de bestelling gekoeld worden opgeslagen en vindt de bezorging zo snel als mogelijk plaats.

De verzendkosten bedragen voor iedere verzending in Nederland € 3,99. Is het bedrag voor jouw bestelling € 30,- dan betaal je geen verzendkosten.

 

Informatie

Je wordt door ons nader geïnformeerd wanneer wij de bestelling afgerond hebben. Dat is voor ons het moment dat wij de bestelling overdragen aan PostNL Food. Binnen enkele uren nadat we de bestelling overgedragen hebben, ontvang je een bericht van PostNL Food wanneer de bezorging plaats zal vinden.

 

Retourneren (herroepingsrecht)

Er geldt een zogeheten afkoelingsperiode van veertien dagen voor de bestellingen die geplaatst zijn via onze webshop en zijn afgeleverd. Dit houdt in dat het mogelijk is om de producten binnen veertien dagen zonder opgaaf van reden terug te sturen. Deze veertien dagen gaan in op het moment van ontvangst van de producten.

Het product kan alleen ongebruikt en, indien mogelijk, in de originele verpakking geretourneerd worden. Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor eigen rekening. Binnen veertien dagen zal dan het bedrag van het product of de producten, inclusief eventuele verzendkosten die voldaan zijn tijdens het betalen van de bestelling, teruggestort worden.

Ilias Delicatessen vergoedt alle betalingen die gedaan zijn en betrekking hebben op de bestelling waarvan een deel of welke in zijn geheel retour gestuurd wordt, inclusief leveringskosten binnen veertien dagen na het melden van de herroeping. Tenzij wij voorstellen om het product zelf af te halen. Dan wordt gewacht met het terugbetalen totdat het product is ontvangen of totdat is aangetoond dat het product is teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.

Het terugstorten wordt gedaan via hetzelfde betaalmiddel dat gebruikt is tijdens het bestelproces, tenzij er is ingestemd met een andere methode. Terugbetaling is voor onze klanten altijd kosteloos. Is er gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, dan hoeven wij de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

Let op: dit is alleen van toepassing op producten met een langere houdbaarheidsdatum dan veertien dagen na ontvangst van de bestelling. Indien er sprake is van een kortere houdbaarheidsdatum beroepen wij ons op Artikel 230p van het Burgerlijk Wetboek. Hierin is opgenomen welke producten niet in aanmerking komen voor het herroepingsrecht. Meer informatie is te vinden via deze link (opent in een nieuw venster).

Om welke producten gaat het?

  • Noten, zaden en pinda’s – langer houdbaar dan veertien dagen.
  • Oliën – langer houdbaar dan veertien dagen.
  • Suikerwerk – langer houdbaar dan veertien dagen.

Voor alle overige producten geldt dat deze niet retour gestuurd kunnen worden. Het gaat dan om:

  • Producten met een houdbaarheidsdatum die korter is dan veertien dagen na het tijdstip van bezorgen.
  • Producten welke geopend of gebruikt zijn.
  • Producten welke gebonden zijn aan sterke prijsschommelingen of aanbiedingen waarop Ilias Delicatessen geen invloed heeft kunnen uitoefenen.

Indien het product retour gestuurd wordt, dan is dit alleen mogelijk door gebruik te maken van een pakketdienst (zoals PostNL) en dit pakket te laten versturen naar:

ILIAS DELICATESSEN
Afdeling Retouren
Flevodwarsweg 6
2318 BV LEIDEN

Hierbij dient het ordernummer vermeld te worden.

  • De kosten voor het verzenden van het pakket zijn voor eigen rekening.

Vanaf 1 september 2019 bezorgen wij op de volgende dagen:

  • Dinsdag (tussen 17.00 en 22.00 uur)
  • Donderdag (tussen 17.00 en 22.00 uur)
  • Vrijdag (tussen 17.00 en 22.00 uur)

De volgende bezorgdagen komen te vervallen: 

  • Woensdag (tussen 17.00 en 22.00 uur)
  • Zaterdag (tussen 08.00 en 13.00 uur)

Betalingsmethoden

Ben je op zoek naar meer informatie over de betalingsmethoden, dan klik je hier voor meer informatie.

Naar boven
0