Bestellen

Om ervoor te zorgen dat jij de bestelling op de gewenste dag en onder de juiste omstandigheden ontvangt, maken wij gebruik van de vervoerder PostNL Food.

Plaats je op dinsdag tot en met donderdag voor 16.00 uur een bestelling, dan kan deze de volgende werkdag in huis zijn. Tenzij je ervoor kiest om een andere dag voor de bezorging te selecteren.

Standaard wordt gekozen voor de eerstvolgende beschikbare dag voor bezorging. Deze informatie is zichtbaar in het veld Bezorgdatum. Dit veld is zichtbaar wanneer je de gegevens invult tijdens het afrekenen.

Bestel je op vrijdag voor 12.00 uur, dan kun je de bestelling ook de volgende dag laten bezorgen (dus op zaterdag).

De verzendkosten bedragen voor iedere verzending in Nederland € 3,99. Is het bedrag voor jouw bestelling € 30,- dan betaal je geen verzendkosten.

Het minimum bedrag om een bestelling te kunnen plaatsen bedraagt € 15,-

Informatie

Je wordt door ons nader geïnformeerd wanneer wij de bestelling afgerond hebben. Dat is voor ons het moment dat wij de bestelling overdragen aan PostNL Food. Binnen enkele uren nadat we de bestelling overgedragen hebben, ontvang je een bericht van PostNL Food wanneer de bezorging plaats zal vinden.

Bezorging

De bezorging van jouw bestelling kan plaatsvinden op de door jou gekozen dag of een dag die automatisch gekozen wordt (wanneer je niet zelf de dag voor bezorging kiest). Je moet er rekening mee houden dat de bestelling afgeleverd zal worden op de volgende dagen en tussen de volgende tijdstippen:

  • Dinsdag tot en met vrijdag: tussen 17.00 en 22.00 uur.
  • Zaterdag: tussen 08.00 en 13.00 uur.

Hoewel wij aangeven dat er bezorgingen plaats kunnen vinden door heel Nederland zijn er enkele postcodegebieden uitgesloten. Dit zijn de Waddeneilanden.

De onderstaande postcodes zijn uitgesloten van bezorging:

8880, 8881, 8882, 8883, 8884, 8885, 8890, 8891, 8892, 8893, 8894, 8895, 8896, 8897, 8899, 9160, 9161, 9162, 9163, 9164,9166

 

Daarnaast is het goed om te weten dat wij geen bestellingen afleveren in het buitenland.

Niet thuis tijdens het bezorgen?

Wanneer je onverhoopt niet thuis bent tijdens het bezorgen, doen we er alles aan zodat jij de bestelling bij thuiskomst alsnog kan krijgen. Zo kan het voorkomen dat de bezorger het nogmaals zal proberen. Ook kan het pakket achtergelaten worden op een adres in de buurt, bijvoorbeeld bij de buren. Soms komt het echter voor dat de bezorger ervoor moet kiezen om de bezorging af te breken. Dan zal de bestelling gekoeld worden opgeslagen en vindt de bezorging zo snel als mogelijk plaats.

Retourneren (herroepingsrecht)

Er geldt een zogeheten afkoelingsperiode van veertien dagen voor de bestellingen die geplaatst zijn via onze webshop en zijn afgeleverd. Dit houdt in dat het mogelijk is om de producten binnen veertien dagen zonder opgaaf van reden terug te sturen. Deze veertien dagen gaan in op het moment van ontvangst van de producten.

Het product kan alleen ongebruikt en, indien mogelijk, in de originele verpakking geretourneerd worden. Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor eigen rekening. Binnen veertien dagen zal dan het bedrag van het product of de producten, inclusief eventuele verzendkosten die voldaan zijn tijdens het betalen van de bestelling, teruggestort worden.

Ilias Delicatessen vergoedt alle betalingen die gedaan zijn en betrekking hebben op de bestelling waarvan een deel of welke in zijn geheel retour gestuurd wordt, inclusief leveringskosten binnen veertien dagen na het melden van de herroeping. Tenzij wij voorstellen om het product zelf af te halen. Dan wordt gewacht met het terugbetalen totdat het product is ontvangen of totdat is aangetoond dat het product is teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.

Het terugstorten wordt gedaan via hetzelfde betaalmiddel dat gebruikt is tijdens het bestelproces, tenzij er is ingestemd met een andere methode. Terugbetaling is voor onze klanten altijd kosteloos. Is er gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, dan hoeven wij de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

Let op: dit is alleen van toepassing op producten met een langere houdbaarheidsdatum dan veertien dagen na ontvangst van de bestelling. Indien er sprake is van een kortere houdbaarheidsdatum beroepen wij ons op Artikel 230p van het Burgerlijk Wetboek. Hierin is opgenomen welke producten niet in aanmerking komen voor het herroepingsrecht. Meer informatie is te vinden via deze link (opent in een nieuw venster).

Om welke producten gaat het?

  • Noten, zaden en pinda’s – langer houdbaar dan veertien dagen.
  • Oliën – langer houdbaar dan veertien dagen.
  • Suikerwerk – langer houdbaar dan veertien dagen.

Voor alle overige producten geldt dat deze niet retour gestuurd kunnen worden. Het gaat dan om:

  • Producten met een houdbaarheidsdatum die korter is dan veertien dagen na het tijdstip van bezorgen.
  • Producten welke geopend of gebruikt zijn.
  • Producten welke gebonden zijn aan sterke prijsschommelingen of aanbiedingen waarop Ilias Delicatessen geen invloed heeft kunnen uitoefenen.

Indien het product retour gestuurd wordt, dan is dit alleen mogelijk door gebruik te maken van een pakketdienst (zoals PostNL) en dit pakket te laten versturen naar:

ILIAS DELICATESSEN
Afdeling Retouren
Flevodwarsweg 6
2318 BV LEIDEN

Hierbij dient het ordernummer vermeld te worden.

  • De kosten voor het verzenden van het pakket zijn voor eigen rekening.

Vanaf 1 september 2019 bezorgen wij op de volgende dagen:

  • Dinsdag (tussen 17.00 en 22.00 uur)
  • Donderdag (tussen 17.00 en 22.00 uur)
  • Vrijdag (tussen 17.00 en 22.00 uur)

De volgende bezorgdagen komen te vervallen: 

  • Woensdag (tussen 17.00 en 22.00 uur)
  • Zaterdag (tussen 08.00 en 13.00 uur)
Naar boven
0